SIGN IN

2o σετ Δραστηριοτήτων

Stay home with Kids by Growth Mindset

Δραστηριότητες για τα παιδιά και τους γονείς με σκοπό την ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων

(Soft Skills)

Στα πλαίσια της προσπάθειας για την καταπολέμηση του COVID-19

Activity 2 – Design Thinking / Value Proposition

Logistics:
  • Αλυσίδα γρίφων
  • Χαρτί με οδηγίες για το πως θα κινηθούν στο χώρο
  • Χαρτί με οδηγίες για το βιβλίο
  • Λευκός φάκελος
  • Χαρτί που έχει ψεκασθεί με άρωμα
  • Υπολογιστής με πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Post-its

Στόχος Session:

  • Ανάπτυξη και πρακτική εφαρμογή μορφών συλλογιστικής σκέψης όπως του Design Thinking και του Brainstorming.
  • Ενίσχυση της συνεργασίας, της επιχειρηματολογίας, της κριτικής σκέψης και της παρατηρητικότητας.
  • Εισαγωγή στον επιχειρηματικό τρόπο σκέψης συζητώντας σχετικά με τη λειτουργία, τη χρήση και την ομάδα- στόχο για τον καθορισμό των γενικών χαρακτηριστικών ενός προϊόντος
  • Βελτίωση της ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης των παιδιών καθώς βλέπουν τον χώρο του σπιτιού τους ως ένα μέρος μυστηρίου και μία κρυψώνα θησαυρών.
Οδηγίες για τους γονείς:

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί μία σειρά από γρίφους όπου η απάντηση του ενός γρίφου αποτελεί στοιχείο για την επίλυση του επόμενου. Ο γονιός πρέπει να αναλάβει το ρόλο του εκπαιδευτή και να καθοδηγήσει τα παιδιά προκειμένου να φτάσουν με επιτυχία έως τον τελευταίο γρίφο όπου θα λάβουν το βασικό στοιχείο που θα τους οδηγήσει στον καθορισμό των γενικών χαρακτηριστικών ενός δικού τους προϊόντος.

Όσο περισσότερα παιδιά υπάρχουν στο σπίτι τόσο μικρότερη πρέπει να είναι η παρέμβαση και η καθοδήγηση του γονιού προκειμένου τα παιδιά να μπορέσουν να δουλέψουν ως μια μικρή ομάδα. Σε περίπτωση που το παιδί είναι μικρότερης ηλικίας τότε ο γονιός μπορεί να ενισχύσει τον τρόπο σκέψης του παιδιού όχι όμως να το οδηγήσει στη λύση.

Πριν την έναρξη της δραστηριότητας, ο γονιός θα πρέπει να έχει μελετήσει προσεκτικά τη ροή των γρίφων καθώς και τις απαντήσεις τους, να έχει προετοιμάσει τα σημειώματα που θα καθοδηγούν το παιδί μέσα στο χώρο, να εξασφαλίσει ότι θα υπάρχει υπολογιστής με πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσα στο χώρο που θα γίνεται η δραστηριότητα καθώς και το χαρτί που θα είναι ψεκασμένο με άρωμα που θα αποτελέσει σημαντικό στοιχείο για τη συνέχεια της δραστηριότητας. Όλα τα απαραίτητα στοιχεία πρέπει να τα έχει κρύψει πριν εισέλθει το παιδί στο χώρο για την έναρξη της δραστηριότητας.

Περιγραφή Δραστηριότητας:

Αρχικά, ο γονιός εξηγεί στο παιδί πως στόχος της δραστηριότητας είναι να καταφέρουν να λύσουν μία αλυσίδα από γρίφους προκειμένου να μπορέσουν να βρουν ένα σημαντικό στοιχείο για ένα προϊόν για το οποίο θα συζητήσουν και θα φανταστούν στο δεύτερο μέρος της δραστηριότητας. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό στο παιδί πως αν δεν λύσει τον έναν γρίφο δεν μπορούν να προχωρήσουν στον επόμενο και να καταλήξουν στο τελικό στοιχείο- στόχο. Στη διαδικασία αυτή μπορεί να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, πάντα με την επίβλεψη του γονιού του. Εφόσον δοθούν οι οδηγίες, ο γονιός δίνει στο παιδί ένα χαρτί όπου καταγράφεται η αλυσίδα των γρίφων που πρέπει να λύσουν. Για κάθε σωστή απάντηση καταγράφεται το αποτέλεσμα δίπλα στο γρίφο.

Περιγραφή Αλυσίδας Γρίφων- Γρίφοι στη σειρά

Σημείωση: Το επίπεδο καθοδήγησης του γονιού εξαρτάται από την ηλικία και τον αριθμό των παιδιών που θα λάβουν μέρος στη δραστηριότητα. Στο παιδί δίνεται το χαρτί που υπάρχει στα “Logistics” και δεν περιλαμβάνει τις απαντήσεις. Οι απαντήσεις δίνονται προς διευκόλυνση του γονιού.

Ποιο χημικό στοιχείο πήρε το όνομα του από την MARVEL?Απάντηση: Θόριο (Από το Θορ)

Ο ατομικός αριθμός (Ζ) του χημικού στοιχείου δίνει τη χρονολογία ενός μεγάλου ποδοσφαιρικού γεγονότος. Ποια χώρα κέρδισε σε αυτή τη διοργάνωση?Απάντηση: (1) 90 (2) Γερμανία

Βρείτε τις συντεταγμένες της πρωτεύουσας της παραπάνω χώρας. Απάντηση:

γεωγραφικό πλάτος 52° 31′ 27 Β

γεωγραφικό μήκος 13° 24′ 37 E

Αφαιρέστε από το τις μοίρες του γεωγραφικού πλάτους τις μοίρες του γεωγραφικού μήκους.

Απάντηση: 39

Σε αυτό το σημείο ο γονιός δίνει ένα χαρτί που γράφει τον τίτλο από ένα βιβλίο που βρίσκεται στο χώρο σύμφωνα με το παρακάτω παράδειγμα:
Κοκκινοσκουφίτσα, σελίδα 45

(η σελίδα 45 του βιβλίου περιέχει ένα χαρτί με τη διεύθυνση του χώρου στον οποίο βρίσκονται)

Παράδειγμα διεύθυνσης η οποία κρύβεται μέσα στο βιβλίο: «Ερμού 69, Πάτρα 262 21, 3ος όροφος»

Μόλις το παιδί καταλάβει πως είναι ο όροφος και η διεύθυνση του σπιτιού που μένει τότε του δίνεται από το γονιό ένα άλλο χαρτί στο οποίο του δίνονται ακριβείς οδηγίες σχετικά με το πως πρέπει να κινηθούν για να φτάσουν στο κατάλληλο δωμάτιο όπου θα υπάρχει το επόμενο στοιχείο. Παράδειγμα οδηγιών που θα λάβει το παιδί:

«Πόρτα, Δεξιά, Δεξιά, Πόρτα, Δωμάτιο, Βάζο» (φάκελος κάτω από ένα βάζο που βρίσκεται στο σαλόνι του σπιτιού.)

Το χαρτί μέσα στον φάκελο υπάρχει ένα ακόμα στοιχείο σχετικά με το προϊόν το οποίο φέρνει τα παιδιά ακόμα πιο κοντά στο στόχο τους.

«ΚΛΕΙΣΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ»

(το χαρτί στον φάκελο έχει ψεκαστεί με κάποιο άρωμα, ιδανικά φρούτου ή λουλουδιού)

Σε αυτό το σημείο ο γονιός υπενθυμίζει στο παιδί πως το τελευταίο στοιχείο τους παραπέμπει σε ένα προϊόν. Σε αυτή τη φάση θα βοηθούσαν ερωτήσεις όπως: «Ποια προϊόντα έχουν ωραίο άρωμα;» ή «Τι σου θυμίζει αυτό που μύρισες;». Στη συνέχεια μόλις καταλήξουν ότι το συγκεκριμένο προϊόν που ψάχνουν αποτελεί προϊόν προσωπικής περιποίησης τότε προσπαθούν να σκεφτούν νοητά πως ένα προϊόν προσωπικής περιποίησης που θα βοηθούσε στην καταπολέμηση του κορονοϊού συμπληρώνοντας εκτός από τα χαρακτηριστικά (είδος, άρωμα, χρώμα, μέγεθος, σύσταση κλπ), ποια ανάγκη θα κάλυπτε και σε ποιους θα απευθυνόταν (ομάδα- στόχος).

Σημείωση:

  • Αν το παιδί είναι μεγαλύτερης ηλικίας μπορεί να σκεφτεί και τρόπους προώθησης του προϊόντος, το λογότυπο καθώς και την κοστολόγηση, ενώ αν το παιδί είναι μικρότερο όλη η διαδικασία μπορεί να συνοδευτεί με την απεικόνιση το προϊόντος μέσω ζωγραφικής ή με την παρακολούθηση σχετικών βίντεο στο YouTube για τον τρόπο κατασκευής προϊόντων περιποίησης (π.χ. σαπούνια, κρέμες, λαδάκια κλπ).
  • Η διαδικασία καταγραφής των ιδεών γίνεται σε post-its. Αν τα παιδιά είναι περισσότερα από ένα τότε το κάθε παιδί γράφει τις ιδέες του σε ξεχωριστά post- it και στη συνέχεια με την καθοδήγηση του γονιού επιλέγουν την καταλληλότερη ή συνδυάζουν και τις δύο απόψεις σε μία προκειμένουν να καταλήξουν σε ένα όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα (τεχνική Design Thinking).
  • Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται μόλις καθοριστούν όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για το προϊόν.

Copyrights © 2020 by growthmindset.gr

Need more info about our classes?

Get in touch today!